KONTAKTA
OSS

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
09 3154 6677 info@soludigital.fi
DE EFFEKTIVASTE LÖSNINGARNA FÖR INFORMATIONSHANTERINGEN

Solu Digital utnyttjar tekniker och verktyg från Microsoft att erbjuda lösningar och tjänster för olika behov.

Ta kontakt

Hantera Teams-grupper genom automatisering av arbetsuppgifter med Solu 365®

10.12.2021

Öka hanterbarheten och överskådligheten i Microsoft Teams-grupper med verktyget Solu 365®. Med hjälp av automatisering av arbetsgrupper kan grupper skapas enklare och informationssäkerheten förbättras.

De mångsidiga verktygen från Microsoft Teams möjliggör en digital arbetsmiljö för dokument- och informationshantering som stöder moderna grupparbeten, och hjälper team att arbeta på ett enhetligt sätt.

Samarbetet stöds av teamets egna, bekanta arbetsmetoder som anpassas till teamets processer. Relevanta överblickar över projekt och uppgifter via Teams-grupper förbättrar både samarbetet och det enskilda arbetet samt beslutsfattandet. Med hjälp av gemensamma arbetsrutiner och lämpliga verktyg förblir teamet koncentrerat och effektivt och nöjt, vilket bidrar till en positiv organisationskultur.

Men vad gör man när:

  • det finns en stor mängd Teams-grupper inom organisationen
  • en del av grupperna är duplicerade och har samma syfte
  • data inom organisationen lagras på ett fragmenterat sätt på användares datorer, e-post och webbenheter?

Gör hanteringen av Teams-grupper och information enklare med Solu 365®-verktyget

Automatisering av arbetsgrupper med Solu 365® -verktyget underlättar hanteringen av Teams-grupper och skapar gemensamma arbetsrutiner. Med hjälp av automatisering kan Teams-grupper skapas och hanteras enligt användningsfall som definieras av organisationen. I de grupper som skapats med Solu 365 kan användare gruppera information och hantera hur den delas med specifika användare.

Med Solu 365 blir arbetet effektivare och anställda kan fokusera på det väsentliga i sina arbetsuppgifter:

  • Tydlig och enkel process för att skapa Teams-grupper
    • Skapa grupper med rätt inställningar och verktyg för olika användningsområden, exempelvis för interna grupper, projektgrupper och partnerskapsgrupper.
    • Det lättanvändliga och enkla formuläret vägleder användarna genom stegen.
    • En automatiserad process för hantering av arbetsgrupper säkerställer att organisationens gemensamma arbetsmetoder följs på ett informationssäkert sätt.
  • Gör det lättare att hitta information och dokument
    • Automatiseringen skapar fördefinierade metadata för den nya Teams-gruppen.
    • Användningen av Solu 365®stöder organisationens fördefinierade, gemensamma namngivnings- och lagringsprinciper samt deras efterlevnad.
  • Öka hanterbarheten och överskådligheten i Office 365
    • Anpassa Microsofts deltjänster som SharePoint, Planner och mallar för Office-dokument till ditt teamarbete enligt behov.
    • Olika användningsområden avgör vilka Teams-kanaler, dokumentmallar, uppgiftstilldelningar och övriga resurser varje arbetsgrupptyp behöver.
  • Överskådlig och enkel navigering av Teams- och Microsoft 365-grupper
    • Hantera de grupper du äger med Solu 365:s portföljvy i realtid.
    • Arkivera grupper automatiskt enligt förfallodag.
  • Säker hantering av grupper
    • Teamets informationssäkerhet förbättras när informationen finns tillgänglig på rätt plats för rätt personer.
    • Organisationens informationssäkerhet förbättras när åtkomsten för externa användare begränsas till team.

Fungerande teamarbete med Solu 365®

Fackförbundet Pro ville utveckla sitt arbete med grupper i en helt ny riktning med en Office 365-baserad tjänst och anamma det nya arbetssättet som en gemensam resurs för hela personalen. Lösningen med 365® valdes för att förbättra kommunikationen och dokumenthanteringen med hjälp av arbetsgruppautomatisering för att skapa Teams-grupper och ad hoc-grupper som stöd för det nya arbetssättet.

Panostaja letade efter en flexibel kommunikationsplattform som alternativ till e-post, för att förbättra företagets interna kommunikation. Utmaningen var den rörliga personalen, som sällan träffades ansikte mot ansikte. En mobil lösning hittas i Solu 365®-verktyget, som erbjuder ett flexibelt och öppet sätt att dela information och kommunicera i realtid, oavsett plats.

Hantera organisationens Teams-grupper genom automatiseringen av arbetsgrupper med Solu 365® – ladda ner vår kostnadsfria Teams-guide och gör arbetet effektivare redan idag!

Ladda ner guider för smidig hantering av Microsoft Teams

Ladda ner vår guider för smidig hantering av Teams-grupper och underlätta organisationens virtuella arbete. Lämna din kontaktinformation så skickar vi guiden till din e-postadress.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på en sammanfattning av våra expertartiklar på engelska direkt i din e-post en gång i månaden.

L&T      

Copyright © 2024 Solu Digital