Transmeri och Solu Digital

Transmeri tog i bruk både Sharepoint Online och Power Platform som ett smidigt stöd i de anställdas vardag

Transmeri är ett finländskt familjeföretag som länge och framgångsrikt har verkat inom produktlansering och skapandet av marknadsposition. Företaget marknadsför och importerar dagligvaruprodukter, kosmetika samt naturkosmetika i Finland och de baltiska länderna. Transmeri utgör en del av den internationella Transmeri Group-koncernen, som verkar i de baltiska länderna, Ryssland, Vitryssland, Kina, Sverige och Polen. Företagets omsättning är cirka 38 miljoner euro och de sysselsätter cirka 90 personer.

Hos Transmeri har arbetsflöden och dokument koncentrerats till SharePoint On Premise-miljön, och de motsvarar inte längre det nuvarande behovet. Därför beslöt företaget att övergå till Sharepoint Online-miljön samt att överföra alla funktioner centralt till Office 365-miljön. Samarbetet mellan Transmeri och Solu Digital har fortsatt länge och samarbetet har omfattat olika utvecklingsprojekt. Därför valde Transmeri Solu Digital som partner för den här ändringen, då de är en långvarig och pålitlig partner.

”Det är mycket viktigt för oss att alla funktioner är centraliserade i Office 365-världen. Därför var PowerApps-verktyget det mest logiska alternativet när vi överförde arbetsflöden och dokument till Sharepoint Online-miljön. Dessutom ville vi att lösningen inte skulle vara för tung.”

Peter Krause
Utvecklingschef för IKT och digitala tjänster, Transmeri

Bekanta dig med Power Platform-lösningarna

Power Platform (PowerApps, Flow, PowerBI)-verktygen har använts för flera formulär. Lösningarna kopplas vid behov också till bakgrundssystem. Till exempel för formuläret för rapportering av avvikelse kan man hämta nödvändiga data från SAP-beställningsinformationen baserat på beställningsnummer. Solu Digital har också skapat offentliga formulär med Forms-verktyget, vars information överförs för fortsatt användning i SharePoint Online med Flow-verktyget. Förutom insamling och behandling av information kan man också enkelt skapa rapporter till exempel över behandlingsmängder och tider.

Idag fungerar Sharepoint Online som ett enkelt och smidigt vardagsverktyg för Transmeris anställda. Användarna kommer med en inloggning åt alla system, och förmedlingen av meddelanden mellan applikationerna fungerar, vilket är av största vikt. PowerBI:s och PowerApps produktion har påbörjats och i PowerBI används de första produktionsversionerna.

Solu Digital har växt till en pålitlig och långvarig partner under åren

Solu Digital har under åren blivit en pålitlig partner för Transmeri, med vilken samarbetet fungerar utmärkt och effektivt. I diskussionerna kommer man snabbt vidare från tankar och behov till färdiga idéer och planer. Transmeri har egna förtrodda experter, som har utarbetat många projekt från början åt Transmeri. Därför har man på ett sammanlänkat sätt kunnat gå framåt från ett projekt till nästa utan att behöva påbörja arbetet på nytt från ruta ett.

”Kundförståelsen för Solu Digitals experter är toppmodern! Du behöver aldrig vrida vad vi letar efter, men dina experter förstår direkt från vår värld vad vi behöver och vad som stöder vår verksamhet.”

Peter Krause
Utvecklingschef för IKT och digitala tjänster, Transmeri

Fråga våra experter om mer!

L&T     

Copyright © 2022 Solu Digital