KONTAKTA
OSS

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
09 3154 6677 info@soludigital.fi
NRC GROUP EFFEKTIVISERAR PROJEKTARBETE MED SOLU 365-AUTOMATISERINGSVERKTYGET

NRC Group strävar efter att underlätta personalens arbete med det mobilvänliga Solu 365-verktyget som håller de projektspecifika resurserna i styr.

Ta kontakt

NRC Group effektiviserar projektarbete med Solu 365-automatiseringsverktyget

12.1.2024

NRC Group underlättar personalens arbete med det lättanvända och mobilt fungerande Solu 365-verktyget, som håller ordning på projektspecifik information, filer, Teams-diskussioner och dokumentmallar.

NRC Group som bygger och underhåller järnvägsinfrastrukturen har 1000 personer på olika håll i Finland som jobbar för företaget,

Utöver projekt arbetar personal i företagets fem huvudkontor och i regionala projektkontor på totalt 17 orter i Finland. Mobilt arbete är enormt viktigt på såväl fältet som på kontoret.

Då dokumenthanteringssystemet som fungerar på Microsoft SharePoint-plattformen nådde ändan på sin tekniska livscykel, började IT-teamet söka efter en ny lösning genom att förverkliga en enkät till personalen där behoven kartlagdes.

Behovskartläggningen bland personalen gav mycket värdefull och detaljerad feedback om hur den nya lösningen skulle se ut för att kunna möta personalens behov bäst.

”Mobilvänligheten var en viktig sak som lyftes fram”, berättar Head of Group IT Anu Asikainen från NRC Groups data-administration.

Den nya lösningen skulle också vara enkel och lätt att använda.

”Filerna och informationen fanns i en separat miljö som var svårare att nå, då man alltid var tvungen att gå dit med en webbläsare och via inloggning, så vi ville ha en lättare lösning. Teams-lösningen var rätt för detta, och via den kan man hantera alla våra filer och information”, berättar NRC:s projektingenjör Tommi Ilola.

Under våren 2023 tog hela personalen på NRC i bruk Solu 365-automatiseringsverktyget, utvecklat av Solu Digital, genom vilket dokumentmallar är praktiskt tillgängliga utöver den projektspecifika informationen, filer och diskussioner. Enligt Tommi underlättas arbetet också av att verktyget kan kopplas till resurshanteringen på den anställdes egen dator.

Koncernens IT Service Manager Ann Heinonen anser att Solu 365-verktyget hjälper även på en bredare skala:

”Ju bättre vårt team vet hur man använder Teams tack vare denna lösning, desto mer kan de använda det i sitt övriga arbete, och det är alltid är ett plus – allt de lär sig från hur de använder Teams ger mervärde.”

”Vi har varit riktigt nöjda med vårt beslut att ta Solu 365 i bruk. Alla våra krav uppfylldes med Microsofts verktyg”, kommenterar Anu.

Samarbetet med Solu fortsätter med utvecklingsprojekt och i framtiden tror både Ann och Anu att de lätt kommer att vända sig till Solus expertis.

Läs hela artikeln om samarbetet mellan NRC Group Finland och Solu Digital härifrån.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på en sammanfattning av våra expertartiklar på engelska direkt i din e-post en gång i månaden.

L&T      

Copyright © 2024 Solu Digital